Sunday, August 14, 2011

Kekasihku TERLAMPAU romantik bila..




Kekasih hatiku sangat romantik bila

Bila aku cuba SMS je maka dia akan berkata
Adakah perbuatan abang ni akan memberikan pahala berganda?
kalaulah perbuatan abang ni memberikan pahala yang tak terkira
maka dinda la orang pertama yang akan meREPLYnya
tapi andai ianya membawa kecelakaan dan dosa di akhirat sana
maka kita hentikan lah ini semua
dan carilah dinda di kala perkahwinan sudah jelas di depan mata

Kekasih hatiku sangat romantik bila

Bila aku cuba call pula
maka si dia pun jawab dengan selamba
abang nak apa? nak dengar suara manja dinda?
adakah ia halal bagimu disisi kita punya Pencipta?
kalau ada walau satu ayat je dalam Quran yang mengatakan ianya halal bagi kita berdua
maka dinda la orang pertama yang melunakkan suara dinda
tahap meroyan cam orang gila pun tak apa
tapi andainya ia haram di sisi agama
maka baik abang letak telefon ini dengan kadar yang segera
dan telefonlah kembali andai dinda sudah sah menjadi milik kanda!

Kekasih hatiku TERLAMPAU la romantik bila

Aku cuba mintak dia punya gambar pasport pula
aku bukan apa alaaaah nak buat kenangan insan tercinta
tapi korang tahu tak ape yang dia kata?
Abang, sebelum kahwin ni jangankan gambar yang lawa-lawa
gambar yang jelas nampak jerawat batu dinda pun takkan dinda kasi punya
nanti dah kawin nanti abang nak picit jerawat batu dinda pun TAK APA
DINDA RELA!


Kekasih hatiku MELAMPAU-LAMPAU romantik bila..

Aku cuba mengajaknya untuk makan bersama
yela kan, nak la juga tatap air muka
takpun tatap tumit kaki pun kira jadi laaa
rindu punya pasal kat si dia
tapi boleh pula dia cakap camni haaa
Abang, gila ke apa!
mula-mula nak jumpa
pastu nak buat-buat tertumpah kuah ayam kurma kat baju dinda
dengan muka berlagak simpati buat-buat la pula nak sapu dengan abang punya tisu muka
pastu tersentuh la dinda punya kulit dengan cara yang TAK SENGAJA
mula-mula tak sengaja tu tak apa laaa
tapi lepas tu mula la berani raba sini raba sana
cuit sini cuit sana
abang tu agak-agak dah confirm ke jadi ahli syurga?
sampai sanggup buat perangai ahli neraka?
aku pun " errrrrrk! " je la..

Kekasih hatiku TERLAMPAU tahap arghhhhhhhhhh keromantikannya bila..

Aku ajak la kahwin dengan kadar yang amat segera
boleh pulak dia tanya
abang dah belajar bab haid, nifas dan segala jenis benda tentang Feqah wanita?
nanti dah kawin apa benda pertama abang nak suap pada anak-anak dinda?
Harta atau Agama?
Kalau nanti dinda dah jadi isteri dan tiba-tiba ajal dinda pun tiba
maka sanggup tak abang nak kena soal di alam sana
tentang tanggungjawab abang yang belum dilunaskan kepada dinda?
dan bersediakan abang ditarik ke neraka oleh dinda dan anak-anak kita di akhirat sana?


Aku yang tengah tension pada tahap yang WARGHHHHH terus membidas balik si dia
yang awak ni daripada tadi melayan saya
berjam-jam berdialog takpe pula?

maka si dia pun terus " Errr...dinda lupa!"
Dinda pergi dulu ya
carilah dinda di kala perkahwinan sudah jelas di depan mata
jumpa lah dinda punya ayah bonda
insyaAllah jika Allah merestui hubungan abang dan dinda
maka Dia akan mengangkat martabat hubungan ini ke alam perkahwinan yang dikatakan ' menyempurnakan separuh daripada agama kita '
Jangan pernah meminta cinta dari dinda
tapi mintalah ia pada Pemilik cinta dinda
iaitu Allah Sang Pencipta
Pencinta segala cinta
daaaa!





Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

14 comments:

  1. Jangan pernah meminta cinta dari dinda
    tapi mintalah ia pada Pemilik cinta dinda
    iaitu Allah Sang Pencipta
    Pencinta segala cinta

    ReplyDelete
  2. ni la gamaknya girlfriend Zombie Insaf..kui3

    ReplyDelete
  3. wahhh ;')

    nice one.
    buat renungan para manusia.

    ReplyDelete
  4. jom kita merenung bersama-sama...1..2..3..4..5.....

    ReplyDelete
  5. saye dh ngaji bab haid n nifas ..so,dh boleh khawin la ??oye oye!!!dh boleh khawin ..!!

    ReplyDelete
  6. blom!! Bab tauhid ngan tasawuf hang nak letak mana? macamana nak anak2 hang bezakan berhala ngan Tuhan Alam Semesta? jeng9x..

    ReplyDelete
  7. mhon share....tq :)

    ReplyDelete
  8. owh ..bab tauhid n tasawuf uh cek baru ngaji separuh kitab ja .. owh .. x leh khawen lagi la neyh ?? hmmm ..

    ReplyDelete
  9. camni la,hang abiskan la separuh lagi tu cepat2..tapi kalau yang separuh yang dah belajar tu hang confirm dah mencakupi yang FARDHU 'AIN maka ok la tu..terus minang takyah cakap banyak! Wakaka..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...