Tuesday, June 14, 2011

Kenapa Zombie bukan Puaka Niyang Rapik?

Alhamdulillah..dalam entry sebelumnya saya sudah memberikan salam perkenalanan..tetapi ayyoyooo..saya sengaja buat-buat lupa untuk perkenalkan diri sendiri..nak berkenalan? Jom kita ta'ruf..

Siapa Zombie Insaf ni?


Saya sebenarnya bukan siapa-siapa..hanya seorang yang menulis blog kerana ingin mencapai maksud dan tujuan " berpesan-pesan kepada kebenaran dan kesabaran"..Dulunya saya pernah punya Facebook..tetapi apa-apa yang saya post terutamanya bab kahwin,cinta dan jodoh ni, mesti ramai yang nak LIKE! Jadi saya konfius! Arghhhhh! Adakah mereka LIKE sebab mereka suka post saya itu atau kerana nak bercinta dengan saya lalu kononnya akan dijodohkan dengan saya lalu akan melalui proses perkahwinan bersama saya?! OH NO! Kenapa OH NO? sebab saya tak pernah kisah pun mereka suka post saya sebab ape..tetapi yang saya kisah adalah hati saya ni..bila orang LIKE je mesti tiba-tiba saya rasa "hensem" semacam..bila orang LIKE je mesti saya rasa "ustaz" semacam..bila orang LIKE je mesti tiba-tiba rasa "poyo" semacam..so ianya berkaitan dengan hati saya sendiri..jadi konklusinya disini, tertubuhnya blog Zombie Insaf ni adalah di atas kesedaran saya untuk mewujudkan medium " berpesan-pesan kepada kebenaran dan kesabaran" sekaligus mengelakkan sifat RIYA' daripada bermaharajalela di dalam jiwa..That's why la identity penulis Zombie Insaf ini akan dirahsiakan..demi keselamatan anda dan juga saya.

Soalan "HOT"..
Kenapa Zombie bukan Puaka Niyang Rapik?

Ada je yang bertanya dan berkomentar


1. Bro,asal guna nama Zombie Insaf? Setahu saya takde lagi zombie yang insaf..yang sembuh tu ada la..tu pun lepas dah kena inject ngan bla2 bla2 cuba tengok movie bla2 bla2..( malas tulis sebab malas nak layan )..


2. Abang..saya rasa kan lebih baik guna nama yang..bla2..bla2..Islamik sikit..bla2 lagi..( malas jugak nak tulis sebab..sejak bila saya jadi abang dia ni? )


3. Actually, you remind me of..bla2 bla2 bla2 ( dia mengomel dalam bahasa Inggeris..tak paham )


4. Pape je la Zombie oiii..Puaka Niyang Rapik ke Pontianak Sundal Di Tengah Malam ke Toyol Dalam Botol ke..aku layan je..asal ko tak ganggu hidup aku sudaaaaah..


* semua dialog di atas adalah khayalan semata-mata..


Mai saya nak habaq maiiii..wahai cik kak cik bang oiiii...saya bukannya taknak guna nama-nama lain..ada je yang nama-nama yang lebih canggih dan bertamadun tapi saya pilih nama Zombie Insaf ni kerana..


1. Untuk pengetahuan korang..Zombie ni adalah dikatakan jasad mayat yang kononnya antara hidup dan mati, berjalan terhuyung-hayang tanpa haluan..misi dan visi hidupnya tidak jelas.Hidup si Zombie hanyalah untuk memuaskan keperluan Biologis yang paling dasar iaitu MAKAN! Jadi si Zombie ni dah la tak reti masak sendiri..duit pun takde..miskin..wajah tak hensem..so sebab takde pilihan tu yang manusia lain menjadi santapan breakfast dan minum petangnya..jadi hidup si Zombie ni adalah hanya berdasarkan HAWA NAFSUnya semata-mata..tiada tujuan..tiada misi..lebih baik MATI!


2. Zombie ni kan, satu makhluk yang tak ingat tentang hari PEMBALASAN..sebab tu dia selamber je gigit anak dara orang..sebab tu dia selamber je tak puasa di bulan Ramadhan..sebab tu dia selamber je tinggal solat..( camne nak solat dengan mulut berdarah-darah lepas gigit anak dara orang..najis woooi darah tu )..semua benda si Zombie ni buat dengan selamber tanpa fikir halal haram..haram kejadah punya zombie..hehe.


Banyak lagi sebenarnya kalau nak cerita pasal Zombie ni..naik kebas jari kalau nak explain satu persatu..cukuplah saya nyatakan yang Zombie ni adalah umpama manusia yang masih hidup di dunia tetapi MATI HATInya..kita diciptakan untuk ke alam akhirat tetapi berebut-rebut kita mengejar dunia..hatta yang dah faham tentang benda ni pun sama..apatah lagi si Zombie..jadi sesiapa yang sebelum menemui kematiannya sudah mengalami kematian ( mati hati ) maka dia adalah serupa dengan Encik Zombie yang telah saya kupas di atas..Nabi Isa as. sendiri pernah berkata yang menghidupkan orang yang mati ( mayat ) itu lebih senang daripada menghidupkan orang yang mati hati..


Jadi kesimpulannya..saya dulu pernah menjadi Zombie..dan saya beristighfar kepada Allah atas semua keZombian yang telah saya lakukan ( Mode Zombie Insaf : ON )..jadi saya dengan ini berikrar untuk membawa Zombie-Zombie yang lain untuk turut serta menukar title anda kepada Zombie Insaf, di mana mata hatinya InsyaAllah telah kembali hidup, ada cahaya iman pada wajahnya, jelas matlamat kehidupannya dan paling penting dia telah sedar dan berusaha keras untuk mengubah cara hidupnya sepertimana yang Penciptanya telah manualkan di dalam KalamNya, yakni Al Quranul Karim..


Jadi saya berseru kepada semua kawan-kawan yang sedang menjadi Zombie di luar sana..ayuh kita menjadi Zombie yang taat dan patuh pada perintah Allah..yakni menjadi Zombie Insaf..ayuh bersama saya! 

YA ALLAH YA TUHAN KAMI..AMPUNILAH DOSA KAMI..AMPUNILAH DOSA KEDUA IBU BAPA KAMI..
YA ALLAH TUHAN YANG MENCIPTAKAN KAMI..TELAH LAMA KAMI BERGELUMANG DENGAN MAKSIAT KEPADAMU..ADA ANTARA KAMI YANG MASIH DIBELENGGU WANITA..ADA YANG TERPERANGKAP DENGAN HARTA..ADA YANG SEDANG MENIKMATI TAKHTA..
YA ALLAH..KUATKANKANLAH HATI KAMI UNTUK MENINGGALKAN APA YANG ENGKAU MURKAI..TUNJUKKANLAH KAMI JALAN YANG ENGKAU REDHAI..SEPERTIMANA JALAN PARA NABI, SIDDIQIN, PARA SYUHADA' DAN PARA SOLIHIN.


KELUARKANLAH KAMI DARI KEGELAPAN INI WAHAI TUHAN YANG MENGUASAI HARI PEMBALASAN..



Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

1 comment:

  1. :-) ,^_^... tahniah !! cork penympaian anda klakar pon ada.. All the best.. semoga sentiasa dalam keberkatan dan pemeliharaan Allah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...