Tuesday, June 21, 2011

Robot Terminator Rosak Dilebur Di Neraka?


Mungkin kali ni entry Zombie Insaf agak sedikit berat bagi kebanyakan pembaca..mungkin saat ini selepas membaca tajuk entry pun sudah ada yang menutup mata..mungkin juga sudah ada yang hampir-hampir nak tutup telinga..( macam la blog ni keluar bunyi )..mungkin yang lebih teruk..warghhhhhhhhhh! kedisssssshhh zarghhh ( bunyi tapak kaki korang yang berlari-lari menjauhkan diri dari skrin laptop )..inilah penangan perkataan NERAKA..

Apa kaitan robot dengan NERAKA?

Zombie Insaf sendiri sebenarnya nak je hidup hepi-hepi go lucky dulu bak kata omputeh..nak enjoy dulu sini sana..lari-lari sini sana..skodeng sini skodeng sana..inilah manusia..tipu la kalau korang kata tak suka enjoy..tipu la kalau korang kata tak suka cuci mata..menipu sangat kalau kaum Adam cakap tak suka langsung nak usha awek seksi..lagi menipu andai kaum Hawa buat pengakuan tak suka tengok mamat Korea buat muka kiut pastu senyum manja kononnya macam baby.kan?! semua itu adalah kemahuan yang Allah dah campakkan dalam hati manusia..kemahuan itu lah yang kita namakan hawa nafsu yang DURJANA..( tiba-tiba keluar sound effect bunyi wanita menjerit nyaring macam dikejar Zombie )..
Tapi kita kena beringat..kita ni ada Allah..Dia lah yang mencipta kita..dari air mani yang hina dina..lalu Dia lah yang telah memuliakan kita dengan panggilan manusia..dan mengangkat martabat kita dengan agamaNya..


Ok..dengar sini..Kalau satu hari nanti korang boleh mereka cipta sejenis robot Zombie yang kononnya macam dalam cerita Terminator tu kan..pastu korang dengan hidung kembang kempis pun pergi la dekat Persatuan Robot Sedunia untuk mendapat cop "halal" robot Zombie korang tu untuk dijual di seluruh dunia..Pastu diorang suruh la korang present dan tunjukkan bagaimana korang nak handle robot tu..Dengan mendabik dada, korang pun cuba/try/test la robot korang..sebelum korang tunjukkan apa yang robot korang boleh buat tu korang punya la lettttooop ( bagitahu yang robot Zombie korang tu sangat la bagus )sana sini.." Encik..robot ni pandai korek hidung..kalau dia gatal dia bunyiii Beeeeeepp..gataii..gataii..haaa,pastu kan robot ni kan kalau dia arghhhhhhhhhhhh Zombie Insaf malas nak imagine banyak-banyak apa yang robot korang tu boleh buat..bagaimana rasanya masa korang suruh robot Zombie korang tu korek hidung tiba-tiba dia bunyi " Beeeeeppp..tutttt..tutttt..boleh blah..beeeppp..boleh blah..buat sendiri..sendiri hidung,sendiri punya garu laaa"..haaa,ape rasanya? Bengang? Bengong? Semua perasaan ada kan? 


Jadi..maiii tengok sini..korang perasan tak yang korang adalah satu ciptaan? Cuba tengok lutut korang masing-masing..punya la hitam kan dan berkedut-kedut kan? dah tengok? Zombie bukan nak cakap pasal lutut korang pun sebenarnya..waka waka waka eh eh! Ok..berbalik kepada bab yang serius tadi..cuba korang tengok aliran darah korang..korang rasa korang ke yang control semua tu? Cuba korang tengok kepala otak hang tu..rasa-rasa otak kat dalam tu sape yang cipta? dengan neuron berselirat dan daging lembut yang berlipat-lipat tapi punya la power Penciptanya sampai kalau daging lembut tu kena jentik pun korang boleh MAMPUS pada waktu dan ketika itu juga..( dengan izinNya )..kalau korang tak percaya lagi korang adalah satu ciptaan maka secara rasminya Zombie Insaf menawarkan rm100juta ditambah 3 orang anak yatim piatu dan 3 orang janda yang pandai bancuh Kopi Janda untuk dijaga korang andai korang mampu mencipta sebijik otak!


Jadi seperti kes robot Zombie korang yang taknak ikut arahan korang tu, Allah yang juga adalah PENCIPTA korang akan MURKA andai korang taknak ikut PERINTAH/ARAHAN Nya..


Korang pun mula lah..


1. Bro, macam mana nak ikut arahan Allah? aku dah lama tunggu arahan tapi senyap je..( kejap lagi Zombie Insaf layan ko )


2. Fuiyyyo! Best giler beb kalau dapat robot Zombie tu..( ni kes bebal punya pasal..bak kata orang omputeh..PAY ATTENTION laaa! )




Macam mana nak ikut arahan Allah?
Berbalik kepada robot Zombie tadi..lepas korang dah baiki robot dan akhirnya robot tu dah siap dicop dan diedarkan kepada seluruh penduduk dunia maka bersama dengan kiriman pos robot tu korang akan kepil dan selitkan MANUAL bagaimana caranya nak handle dan guna robot Zombie korang tu dengan cara yang benar..so takde la bila korang suruh dia basuh berak anak korang tiba-tiba dia pergi tibai basuh berak bini korang..Tak ke naye tuu? Waka waka eh eh!


Jadi seperti juga korang sebagai ciptaanNya..Allah dah bagi manual daripada langit..diturunkan manual itu kepada seorang manusia di akhir zaman ini..namanya Muhammad bin Abdullah..Dialah Baginda Nabi Muhammad saw..Itulah Al Quran..di dalamnya telah tercatat bagaimana seorang manusia itu nak handle daripada sekecil-kecil benda hinggalah sebesar-besar cakerawala..semuanya sudah siap tersedia..tunggu korang je nak amal ke taknak..


Jadi beringatlah! Andai kita gagal dalam misi melaksanakan segala yang tercatat dalam Al Quran itu, maka dibimbangi ( memang kita kena sangat bimbang dan tension ) kita akan dicop sebagai ciptaan yang FAILED/ROSAK/MENENTANG..dan akhirnya dilupus dan dileburkan di sebuah kilang bernama NERAKA..nauzubillahi min zalik..



p/s : Zombie Insaf nak jadi robot Zombie yang 1st edition! Wakaka eh! eh!

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...