Wednesday, June 15, 2011

Hantu Vs Zombie

Haa,kali ni saya cuba nak menjelmakan elemen seram yang mungkin korang tunggu-tunggu selama ni..Bagaimana Zombie Insaf nak timbulkan elemen seram sedangkan aku tengok muka dan cara penulisan ko ni macam ko ni seorang Zombie yang lemah lembut dan bencikan keganasan dan keseraman? ( ni kononnya pertanyaan korang kepada saya la ).

Ok,sabar..sabar..sabar..( saya yang tak sabar sebenarnya ni! hOhO! ).

Kali ni saya nak bercerita perihal HANTU! Waaarghhhhhhhhhhhhh! ( bunyi teriakan sebahagian pembaca dan bunyi tapak kaki bertempiaran lari menyembunyikan diri dari laptop masing masing lantaran kengerian dan keseraman yang amat sangat! ). Ngeri kan?

OK.untuk lebih seram jom kita berkenalan dengan encik hantu ni dulu.adakah hantu ni sejenis entiti yang kehilangan identiti ataupun mungkin juga beliau adalah nama ataupun gelaran kepada seseorang,contohnya : Mat! Ko ni tido je,PEMALAS cam HANTU la ko! ( errr..tak lawak pun )

Mengikut WIKIPEDIA,hantu dalam konteks Islam adalah.....( kejap ye,nak copy dari wikipedia jap )...
Haa,dah jumpa!
 Menurut Wikipedia : Dalam Islam, tidak wujudnya hantu, tetapi yang dikelaskan sebagai hantu merupakan jin yang mengganggu manusia. Syaitan yang juga tergolong dalam kelompok jin, dan jin dikenali sebagai mahkluk halus yang tinggal di dalam alam lain. Bagaimanapun, kumpulan jin ini boleh memasuki alam manusia. Terdapat jin yang membuat hubungan dengan manusia dan berkhidmat dengan manusia dengan matlamat menyesatkan manusia seperti merosakkan akidah sesama manusia. Persahabatan ini dikenali sebagai saka.


Sekarang,kita highlightkan perkataan ' merupakan jin yang mengganggu manusia '  dan ' menyesatkan manusia seperti merosakkan akidah sesama manusia'.


Jadi kesimpulannya HANTU ni adalah : merupakan jin yang mengganggu manusia '  dan ' menyesatkan manusia seperti merosakkan akidah sesama manusia'.


korang pun mula laa nak komen kan..:



1.weiii Zombie Insaf,mana kengerian yang dijanjikan?langsung tak ngeri la beb!
2.hahahahaha! ni nak promote hantu ke promote Wikipedia?
3.Seramnyerrrrrr! ( ni kes lemah semangat la ni! Suka sangat tengok cerita Kurafat tu )


kawan2,sabar ye.lepas baca ni korang akan ngeri yang amat sekali!


untuk lebih ngeri jom kita kenal diri kita dulu apakah yang membuatkan kita berasa seram sejuk tatkala mendengar perkataan hantu hingga ada yang sanggup tido bawah ketiak mak walaupun ketika itu mak beliau  berumur 64 tahun dan beliau berumur 30 tahun! ( ada ke kes macam ni? )Siapakah mereka yang takut hantu sampai camtu sekali? ( Kalau dia mengaku Zombie pun saya takkan sesekali iktiraf..haha ) 
Mengikut sumber yang saya percayai ( dah taknak copy paste Wikipedia sebab takut korang cakap saya promote Wikipedia ) , kita adalah manusia akhir zaman..
Manusia akhir zaman merupakan manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain dan menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia..


sekarang kita highlightkan perkataan ' merupakan manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain ' dan ' menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia '.

Jadi kesimpulannya kebanyakan KITA ini adalah : merupakan manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain dan menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia.


Ok,pakat-pakat tengok sini ye Geng-geng Zombieku..


hantu : merupakan jin yang mengganggu manusia
manusia kini : merupakan manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain


ada lagi..


hantu : menyesatkan manusia seperti merosakkan akidah sesama manusia
manusia kini : menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia


SAMA tak???????? tips nak lihat persamaan : cuba pejam mata,bukak mata hati dan lihat diri sendiri.


Korang : 


1.laaaaaaa,kenapa plak kita ni manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain?aku tak pernah ganggu hidup orang.kalau nak dah lama aku santau jiran aku! memekak je kije!
2.apa maksud  menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia ' ??


ok2..camni..betol korang konfirm tak pernah ganggu keimanan orang lain?ok,meh sini nok kabo ( kan dah keluar loghat Terengganu saya ).contohnya korang sebagai kaum Hawa suka pakai ketat ketat.bonjol sana bonjol sini.lurah dendam sana lurah kegelisahan sini.lenggok ayu sana lenggok sayu sini.tak ke semua tu meruntuhkan iman kaum Adam? Tak ke semua tu ' merupakan manusia yang suka mengganggu keimanan orang lain'.SAMA tak? Begitu juga kaum Adam..sama je! ( malas nak tulis,sakit belikat taip panjang-panjang,cukup korang dah faham )


ok,maksud menyesatkan iman manusia dengan merosakkan akidah sesama manusia pulak adalah apabila korang menyebarkan sesuatu ilmu yang korang sendiri tak pasti kebenarannya.takut takut jadi menyeleweng je.tu la yang tiba-tiba timbul KERAJAAN LANGIT AYAH PIN tu..nanti anak cucu cicit kita pulak ntah timbul kerajaan apa ntah.mungkin kerajaan BUMI,kerajaan PAKATAN RAKYAT ( opss! terpolitik! ),kerajaan TIMUR,BARAT,TENGGARA,KUTUB SELATAN,ALASKA dan macam macam la kot!!! ( bukan mendoakan ye,ni ayat SINDIRAN ).


jadi sebelum korang cuba nak halau hantu-hantu yang menakutkan tu dengan bacaan Yasin dan ayat Kursi lebih baik korang terlebih dahulu menghalau HANTU DALAM DIRI korang terlebih dahulu.Senang je nak halau hantu tu.Ikut ajaran Al Quran dan ikut je Sunnah Nabi ( dari hadith baginda ).Bergaul lah dengan orang-orang soleh sebab sapa-sapa yang memang memendam 'kehantuan' tu akan 'terBaKorrr' la bila dekat dengan orang-orang soleh dan alim ni.


Ngeri yang sebenar ialah apabila korang tak mampu membuang 'kehantuan' tersebut daripada diri korang semua,maka jadilah korang bahan bakar dalam api neraka! ( ayat peringatan,bukan doa )..nauzubillahi min zalik.
kalau lah neraka pun korang tak rasa ngeri maka ada baiknya korang jangan rasa ngeri langsung dengan hantu dan puaka yang berkeliran di sekeliling korang tu!


jadi JOM sama-sama beramal! Tukarkan PENGETAHUAN kita kepada TINDAKAN! saya doakan korang dan diri saya sendiri agar sama-sama kita mengambil pelajaran dan sama-sama menginsafi diri bak kata pepatah ( yang Zombie Insaf reka sendiri ), Ayuh bertaubat sebelum terlambat, Jadilah Zombie Insaf sebelum korang dah dipaksa untuk insaf ( dalam kubur seksok )..salam sayang dari Zombie Insaf untuk anda semua..( Mode mencintai saudara seagama : ON )

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...