Tuesday, July 19, 2011

Selama ni korang tunggu peluang je?








Pernah tak korang dengar orang mengeluh " Aduhhh, aku bukan apa..aku cuma tak diberi peluang je..Aku akan tunggu sampai peluang tu datang "..mungkin juga korang pernah mendengar orang membebel camni " Aku tak kira! Aku akan tunggu sampai peluang tu datang! "..Tunggu? Jadi hidup korang sekarang ni hanyalah menunggu peluang untuk datang? Macam pungguk rindukan bulan? Jap jap, tukar ayat sikit..macam Neil Armstrong tunggu kapal angkasa siap untuk pergi ke bulan? ( arghhhhhh! Makin bengong otak korang untuk paham kan? )


Korang nak tahu tak apa itu peluang?
Peluang tu lebih kurang camni..




........................................................
......................................
.........................
...............
........
....
..
.  




Anonymous :  Ape ke bebal Zombie Insaf ni..cam orang bodoh je aku tengok titik titik ni..


Si Bebal, inilah peluang! Cuba korang tengok titik tu..dulunya panjang..semakin lama semakin pendek dan berkurang..akhirnya HILANG! Begitu juga peluang..kalau korang tak berusaha mencari dan menguasainya..maka akhirnya ia akan hilang camtu je..macam jugak dengan kes kat bawah ni..


........................................................................................................................


titik ni akan terus memanjang andai Zombie Insaf BERUSAHA untuk menyambungkannya..dan Zombie Insaf ni bukannya rajin sangat,maka korang sambung la sendiri..


Jadi kepada yang 'slow' dan tidak mempunyai IQ yang mencukupi ( mungkin akibat genetik mak bapak, akibat terlalu banyak tengok aurat, akibat banyak ingat awek dan balak, dan mungkin juga tak ikut petua orang soleh soleh yang tak suka pandang walau 'anu' sendiri!- selalu lihat 'anu' dan tahi sendiri boleh melemahkan ingatan ), maka apa yang Zombie Insaf nak sampaikan adalah PELUANG tu ada di mana mana andai korang BERUSAHA untuk mencarinya..jangan menunggu peluang! Kerana itu sifat orang yang tewas..tetapi CARI dan BENTUKlah peluang itu..jangan mengatakan takde peluang hanya kerana ingin menutup sifat keMALASan korang tu..ingat..peluang itu ada di mana mana..dan entry kali ni pun hanya dimulai dengan satu perkataan, dan akhirnya apabila Zombie Insaf memerah keringat dan kepala hotak ni maka ianya akhirnya menjadi satu entry yang agak panjang..Ya, hanya bermula dengan satu perkataan, yang dihurai hurai, disambung sambung dan dipanjang panjangkan yang akhirnya membentuk satu peluang untuk Zombie Insaf berkongsi ilmu bahawa peluang itu selalu ada..korang masih tak paham? Lantak korang larrr..wakaka! ( Zombie Insaf berpegang dengan pendapat bahwa - IQ masing masing, punya cara dan tahap yang berbeza! )







p/s : sape sape masih tak paham..silalah cari peluang untuk amik ujian IQ ye nanti besok lusa..takpun tunggu je peluang tu datang sendiri..wahaha!

Related Posts by Categories



Widget by Hoctro | Jack Book

8 comments:

  1. sape sape masih tak paham..silalah cari peluang untuk amik ujian IQ ye nanti besok lusa..takpun tunggu je peluang tu datang sendiri..wahaha!

    ReplyDelete
  2. meh saye sambung titik zombie uh ..
    ...........................................................................................................................................................

    ReplyDelete
  3. bagus! Ini yang kita cari..bertindak mengikut arahan dan peluang..

    ReplyDelete
  4. ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    ReplyDelete
  5. rajin merebut peluang, mencipta peluang..main titik2 hingga habis ruang utk mengomen

    ReplyDelete
  6. kekeh2 gelak
    .........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

    ReplyDelete
  7. ya betul.... peluang harus dicari. bak kata timbalan pengarah aku, "SESIAPA YANG MERASAKAN DIRINYA SEBAGAI CACING, JANGAN MENGELUH APABILA DIPIJAK ORANG"... paham2 sendiri r ea..

    ReplyDelete
  8. sape main titik tu? pandai sungguh mengambil peluang..wakaka!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...